Flota Pomerania zakończyła sezon

Wrzesień 2018r

13 października odbył się ostatni w tym sezonie wspólny rejs żeglarzy Floty Pomerania. Postanowiliśmy, że popłyniemy prostą dezetą, łodzią, na której większość z nas stawiała pierwsze żeglarskie kroki.

Całkowity brak wiatru sprawił, że z przystani na jezioro Dąbie musieliśmy wypłynąć na wiosłach. Tutaj niestety nie obyło się bez spektakularnej awarii, bo nasz wzorowy Krzysiu Dokowski z taką siłą naparł na wiosło, że trzasnęło ono jak zapałka. Już na otwartej wodzie przyszedł wiatr i rozpoczęła się wspaniała żegluga, bo cóż może być wspanialszego od żeglowania z przyjaciółmi w pięknym słońcu, bezpiecznym wietrze i pod opiekuńczymi skrzydłami ochmistrza Jerzego Dominiaka, który niezwykle starannie zadbał o posiłki regeneracyjne dla załogi.

Po południu na przystani Centrum Żeglarskiego w Szczecinie odbyło się oficjalne zamknięcie sezonu. Komandor Floty Leszek Zdawski przypomniał, że Flota Pomerania pływa już drugi sezon, liczy 27. żeglarzy z Polski, Niemiec i Szwecji, że naszym celem jest nie tylko wspólne pływanie, ale też działania na rzecz innych, szczególnie tych, którym, z różnych powodów, do wody daleko. O godzinie 15.00 flaga IYFR poszła w dół.

FLOTA POMERANIA W 2018

1. Audiobook „Marią dookoła świata”
    Zimą 2018 roku wydawałoby się, że nasza Flota jeszcze spała. A nieprawda. Dzięki staraniom Maćka Krzeptowskiego wydaliśmy audiobook jego autorstwa „Marią dookoła świata”. Audiobook z przeznaczeniem dla niedowidzących żeglarzy.
  2. Otwarcie sezonu żeglarskiego 2018
    Oficjalne otwarcie sezonu żeglarskiego Floty Pomerania odbyło się 9 czerwca 2018 roku. Tym razem w Poczdamie. Otwarcie sezonu 2018 połączyliśmy z uroczystością przekazania służby w Rotary Club Szczecin. Część z nas przypłynęła ze Szczecina jachtem motorowym. W trakcie otwarcia sezonu do Floty przyjęliśmy 3 nowych członków.
  3. Udział w regatach Zeesbootów – Wustrow 30 czerwca 2018
    Już tradycyjnie bierzemy udział jako członkowie załóg w regatach Zeesbootów.
  4. Obóz żeglarski dla młodzieży w Wisełce
    W lipcu też już tradycyjnie byliśmy współorganizatorem obozu żeglarskiego dla młodzieży. Tym razem oprócz młodzieży z Polski i Niemiec byli młodzi ludzie z Chin i Argentyny.
  5. Udział w Jazz Regata na Bornholmie – sierpień 2018
    Marek Wróblewski na swoim jachcie „Verano” brał udział w Bornholm Jazz Regata. Załogę tradycyjnie stanowili koledzy z Pomernia Fleet i RC Szczecin Krzysztof Dokowski i Zbyszek Najmowicz oraz jego syn Kuba.
  6. Udział w XVIII Regaty Unity Line - sierpień 2018
    Mirek Lewiński na swoim jachcie „Ulysses” 4-5 sierpnia wziął udział w regatach Unity Line na redzie Dziwnowa. Przy słabych wiatrach co nie było najszczęśliwsze dla Ulyssesa , który waży 17 ton, zajął 4 miejsce. Warto zauważyć w załodze Mirka nowego członka naszej floty, ex prezydenta RC Szczecin Włodka Dominiczaka.
  7. Rejsy z młodzieżą z Białogardu – sierpień 2018
    Drugim ważnym wydarzeniem z udziałem Ulyssesa były rejsy z młodzieżą z Białogardu, które odbyły się w dwóch ostatnich tygodniach sierpnia. Były to 3 rejsy w ramach projektu ,, Działania przeciw wykluczeniu w powiecie białogardzkim” wspieranego przez Unię Europejską. Udział wzięło 15 osób, które wcześniej nie miały bladego pojęcia o żeglarstwie. Sukces tego przedsięwzięcia przeszedł najśmielsze oczekiwania, młodzież początkowo sceptyczna odłożyła smartfony i zajęła się żeglowaniem, a na koniec zadeklarowała chęć pływania w przyszłym roku. To wielka satysfakcja. W żeglarstwie jest magia!
  8. Wystawa fotograficzna „W 80 lat dookoła świata” – wrzesień 2018
    Honorowy członek naszej Floty – Maciek Krzeptowski z okazji swoich osiemdziesiątych urodzin przygotował wystawę fotograficzną "W 80 lat dookoła świata". Wernisaż tej wystawy miał miejsce 5 września 2018 roku w Książnicy Pomorskiej w Szczecinie.
  9. Zakończenie sezonu żeglarskiego
    13 października Flota Pomerania zakończyła sezon żeglarski z opuszczeniem flagi w Centrum Żeglarskim w Szczecinie. Przed opuszczeniem flagi odbyliśmy wspólny rejs DeZetą po jeziorze Dąbie. Łodzią dowodził kapitan Maciej Krzeptowski, a wśród wiosłujących był wioślarz olimpijczyk, członek naszej Floty, Roman Kowalewski.